Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon

Se våre retningslinjer for personvern
Trenger du hjelp til å finne riktig retning?
Ta kontakt

Gavekortkampanje for Alti


Gaven som blir til det du ønsker deg! 

Når sommeren er full av feiringer og anledninger, hvordan gjør man det enkelt å gi en gave som både føles personlig og riktig? Det var utfordringen da vi skulle utvikle Alti sin nye gavekortkampanje, med fokus på sommerens anledninger. Vi ønsket å vise at gavekortet kan oppleves som en fullverdig gave, en gave som gir mottakeren friheten til å velge akkurat det han eller hun ønsker seg, uansett hva det måtte være. Aldri i siste liten, alltid gjennomtenkt!

Sammen har vi utviklet et kommunikasjonskonsept som posisjonerer gavekortet som en sommergave med mening. Konseptet bygger på et enkelt, men sterkt budskap – Gaven som blir til det du ønsker deg. En gave som gir mottakeren friheten til å velge akkurat det de ønsker seg, og som samtidig er enkel og smart for den som gir! Ikke stress med å finne rett gave, la mottakeren få bestemme selv med gavekort fra Alti.

Litt rare gaveønsker? Null stress!

Med humor som virkemiddel har vi ønsket å vise dette gjennom noen morsomme og litt rare gaveønsker. Vertinnen som drømmer om hagefrosker, bestefar som ønsker seg skateboard, nevøen som jakter på gullkjede og fete solbriller, og brudeparet som ønsker seg til snorkelutstyr til bryllupsreisen.

Et konsept som passer til flere sesonger 

Dette konseptet fungerer til sommerens bursdager, bryllup og avslutninger, men også like godt til jul, konfirmasjon, påske og andre anledninger! Vi har tenkt langsiktig og laget et konsept som Alti kan bruke og bygge videre på i mange sammenhenger, gjennom hele året. 

Godt, gammeldags håndarbeid!
Bakgrunnen på kampanjefoto er håndlaget papir som er klippet og limt for å skape et morsomt, og analogt uttrykk. Dette gir kampanjen en taktil følelse! Stor takk til fotograf Marius Rua og stylist Aina Vogel for deres fantastiske innsats med å løfte det visuelle uttrykket til nye høyder.

Målgrupper og mottakere av gavekort

Konseptet er laget for å nå både de som handler spontant i senteret og trenger en rask gave, og de som planlegger nøye, samt de som er medlemmer i kundeklubben til Alti. Modellene i kampanjen representerer ulike mottakere av gavekort og gir gavekortet et menneskelig og gjenkjennelig ansikt. Bestefar, vertinna, bursdagsbarnet og brudeparet får alle hvert sitt gavekort nå i sommer! Og hva de kjøper seg for det kan vi bare lure på. Får man noen gang for mange hagefrosker?

Fra idé til ferdig materiell

Posisjon har hatt ansvar for hele leveransen, fra idé og konseptutvikling til kampanjemateriell. Det inkluderer både design, budskap, annonser og innhold, alt tilpasset ulike flater og behov.

Lyst til å lese mer?

Nedenfor ser du to tidligere nyhetssaker vi tror du kanskje vi like, ta en titt da vel.

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon