Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon

Se våre retningslinjer for personvern
Trenger du hjelp til å finne riktig retning?
Ta kontakt

Profilering / Markedsføring / Innsikt / Merkevarebygging

Kollektiv Kreativitet

Annonsering
Kampanjer
Passasjermålinger
Posisjonering og merkevarebygging

Farte er Vestfold og Telemarks svar på AtB i Trondheim, eller Ruter i Oslo om du vil. Posisjon har i en årrekke jobbet på oppdrag fra morselskapet VY Buss og stått for all markedsføring av merkevaren Farte.

I 2016 hadde Farte 3,2 millioner reisende. Ved å jobbe målrettet med passasjervekst passerte Farte 5 millioner reisende i 2019, like før pandemien. Passasjerveksten kom blant annet som et resultat av godt samarbeid og grundig innsikt, som la det strategiske grunnlaget for en helhetlig og tydelig kommunikasjon.  

I 2020 fikk det Oslobaserte selskapet Brand Cognito oppdraget med å måle merkevarestyrken til Farte, og resultatet ble svært bra.

Farte er en sterk merkevare i sin region, med sterke og i hovedsak positive og konsistente assosiasjoner.

Brand Cognito, Oslo

Utvikling, fornying og vekst i kollektiv trafikk er ikke bare selskapsmål, men samfunnsmål. Farte utfordrer Posisjon, og vi tør å utfordre tilbake. Det gir utvikling og vekst. 

I vår siste kampanje for Farte i 2024 har vi satt fokus på bussjåførene til selskapet. Her ønsket vi å vise en litt annen side av livet bak rattet, og dro ned til Skien og laget en film som portretterer noen av deres stolte sjåfører og menneskene bak! Kampanjen har bred synlighet på flere sosiale medier, nettsider og Fartes egne flater på busser og i offentlig rom.

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon