Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon
Profilering / Markedsføring / Innsikt / Merkevarebygging
Annonsering
Kampanjer
Passasjermålinger
Posisjonering og merkevarebygging
Farte er Vestfold og Telemarks svar på AtB i Trondheim, eller Ruter i Oslo om du vil. Posisjon har i en årrekke jobbet på oppdrag fra morselskapet VY Buss og stått for all markedsføring av merkevaren Farte.
I 2016 hadde Farte 3,2 millioner reisende. Ved å jobbe målrettet med passasjervekst passerte Farte 5 millioner reisende i 2019, like før pandemien. Passasjerveksten kom blant annet som et resultat av godt samarbeid og grundig innsikt, som la det strategiske grunnlaget for en helhetlig og tydelig kommunikasjon.
I 2020 fikk det Oslobaserte selskapet Brand Cognito oppdraget med å måle merkevarestyrken til Farte, og resultatet ble svært bra.
Farte er en sterk merkevare i sin region, med sterke og i hovedsak positive og konsistente assosiasjoner.
Brand Cognito, Oslo
Utvikling, fornying og vekst i kollektiv trafikk er ikke bare selskapsmål, men samfunnsmål. Farte utfordrer Posisjon, og vi tør å utfordre tilbake. Det gir utvikling og vekst.