Trenger du hjelp til å finne riktig retning?
Ta kontakt

Kommunikasjonsstrategi / Verdier / Visuell identitet

Nyhavna Utvikling


Logovarianter
Nettside
Film
Content
SoMe
Nyhetsbrev

Nyhavna Utvikling AS er eid av Trondheim Kommune og Trondheim Havn, og ble etablert i januar 2021. Målet til Nyhavna Utvikling AS er å transformere sentrumsområdet Nyhavna i Trondheim til en attraktiv og bærekraftig sentrumsbydel med teknologi, kulturminner og nærhet til vannet som områdets identitetsbærere. 

Vårt mål har vært, i tett samarbeid med Nyhavna Utvikling AS, å skape en identitet som både vi og byens befolkning kan være stolte av. Stolte av det som kommer, med respekt for det som har vært, og ivareta det som er. Vi ser et hav av muligheter i tiden som kommer – sammen skal vi skape en helhetlig og åpen sentrumsbydel, for folket, ved vannet.

Den visuelle identiteten skal støtte opp under Nyhavnas identitetsbærere, være levedyktig over tid og gjenkjennelig. Den skal også være et godt symbol for områdets kvaliteter.

Posisjon har utarbeidet Nyhavna Utvikling sin kommunikasjonsstrategi forankret i verdiordene HAV.

HELHETLIG
Vi utvikler en mangfoldig bydel som skaper tilhørighet for alle.

AUTENTISK
Vi ivaretar og respekterer historien som en del av transformasjonen.

VISJONÆR
Vi skaper en bærekraftig fremtid ved å bygge en innovativ og attraktiv bydel.

Med HAV som fundament, ble det utviklet en tidløs og solid logo, med et spennende og unikt uttrykk. Den visuelle identiteten skal støtte opp under Nyhavnas identitetsbærere, være levedyktig over tid og gjenkjennelig. Den skal også være et godt symbol for områdets kvaliteter.

 

Logo
Y`en i logoen til Nyhavna består av to symboler som representerer et seil og en baug. Havet har vært selve kjernen i områdets virksomhet, og noe vi ønsker å fremheve for å ivareta og respektere historien som en del av transformasjonen. Seilet i logoen kan byttes ut med ulike identitetsmarkører på området, og representere andre kvaliteter og fasiliteter på Nyhavna. Vi har utviklet egne symboler for park, innovasjon, folk, kultur, havn og aktiviteter, og har også mulighet til å utvikle flere symboler ved behov. 

Grafisk Fotavtrykk
Den visuelle identiteten suppleres med et grafisk fotavtrykk av tomta, satt sammen av geometriske og maritime former. Det grafiske fotavtrykket skal gjenspeile vårt mål om å skape en bærekraftig, innovativ og attraktiv bydel for fremtiden. 

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon