{"id":985,"date":"2023-09-20T11:07:28","date_gmt":"2023-09-20T09:07:28","guid":{"rendered":"https:\/\/posisjon.no\/?p=985"},"modified":"2024-02-07T21:31:55","modified_gmt":"2024-02-07T20:31:55","slug":"trondertaxi-helhetlig-merkevare","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/posisjon.no\/trondertaxi-helhetlig-merkevare\/","title":{"rendered":"Tr\u00f8nderTaxi – helhetlig merkevare"},"content":{"rendered":"\n

Konkurransebildet til taxin\u00e6ringen har endret seg drastisk den siste tiden og kampen om kunden har tilspisset seg. I dette konkurranseutsatte markedet har det aldri v\u00e6rt viktigere \u00e5 skille seg ut og differensiere seg fra mengden. <\/h3>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n

\u00c9n av mange eller den ene?<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

Du har kanskje lagt merke til at bybildet har f\u00e5tt seg noen nye bl\u00e5 fartsstriper? Dette er Tr\u00f8nderTaxi som den siste tiden har investert i en helhetlig merkevare for \u00e5 sikre fremtidig vekst og suksess. Tr\u00f8nderTaxi har en lang og stolt historie og selskapet er stadig i vekst. Flere og flere slutter seg til merkevaren 07373 og blir dermed en del av noe st\u00f8rre. For \u00e5 opprettholde en sterk posisjon i markedet har selskapet fullt fokus p\u00e5 \u00e5 bygge \u00e9n sterk merkevare. De jobber fra mange fronter og som et ledd i dette har vi sammen jobbet med \u00e5 tydeliggj\u00f8re profilen. Les om merkevarebygging og posisjonering<\/a><\/p>\n\n\n\n

\n

Tr\u00f8nderTaxi m\u00e5 skille seg ut i den store gryta av stadig nye tilbydere, samtidig som selskapet ruster opp til \u00e5 m\u00f8te nye b\u00e6rekrafts- og milj\u00f8krav.<\/p>\n<\/blockquote>\n\n\n\n

Posisjon har v\u00e6rt strategisk sparringspartner gjennom prosessen og jobber sammen med markedssjef Bjarne Aas Farbu og \u00f8vrig ledelse.<\/p>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n

En sterk og b\u00e6rekraftig regional akt\u00f8r<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

Tr\u00f8nderTaxi sin desidert st\u00f8rste, sterkeste og mest synlige kanal for posisjonering og merkevarebygging er bilene. Fra \u00e5 best\u00e5 av en bilpark i ulike gr\u00e5farger har selskapet n\u00e5 besluttet \u00e5 g\u00e5 over til hvite biler med ny profil. (Det er vel overfl\u00f8dig \u00e5 p\u00e5peke at alle nye biler som skal inng\u00e5 i bilparken er elektrisk.)<\/p>\n\n\n\n

\n

Hvite biler med moderne profil gir \u00f8kt oppmerksomhet i bybildet og hjelper kunden med \u00e5 gjenkjenne Tr\u00f8nderTaxi i kj\u00f8ps\u00f8yeblikket.<\/p>\n<\/blockquote>\n\n\n

\n
\"\"
Illustrasjonsbilde<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Bakgrunn for beslutningen har blant annet v\u00e6rt:<\/p>\n\n\n\n

\u00d8kt synlighet<\/strong> \u2013 hvite biler med moderne profil gir \u00f8kt oppmerksomhet i bybildet og hjelper kunden med \u00e5 gjenkjenne Tr\u00f8nderTaxi i kj\u00f8ps\u00f8yeblikket.<\/p>\n\n\n\n

Posisjonering<\/strong> \u2013 hvite biler symboliserer et internt taktskifte; vi bygger en sterke merkevare rustet for fremtiden.<\/p>\n\n\n\n

Merkevarebygging<\/strong> \u2013 hvite biler gir \u00f8kt kontrast mot den velkjente bl\u00e5 logoen og fremhever bilens linjer, kvalitet og form. Assosiasjoner: ren, troverdig, sikker.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e6rekraft<\/strong> \u2013 De hvite bilene er symbolet p\u00e5 at Tr\u00f8nderTaxi tar et aktivt steg for \u00e5 im\u00f8teg\u00e5 fremtidens milj\u00f8krav. Hvite, elektriske biler er en del av Tr\u00f8ndeTaxi sitt gr\u00f8nne skifte.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Merkeelementenes rolle<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

Tr\u00f8nderTaxi sin logo, formen og fargene i den \u2013 og de nye bl\u00e5 stripene p\u00e5 bilene, er det vi kaller merkeelementer. Merkeelementene har to hovedoppgaver; \u00e5 identifisere og differensiere. Med identifisering mener vi blant annet at elementene skal bidra til \u00e5 gi merket oppmerksomhet og hjelpe kunden med \u00e5 gjenkjenne og finne merket i kj\u00f8pssituasjonen. Merkelementene skal ogs\u00e5 bidra til \u00e5 differensiere, alts\u00e5 skille, merket fra konkurrentene. <\/p>\n\n\n\n

\n

B\u00e5de logo og \u00f8vrige profilelementer er sikret gjennom Norsk Patentstyre, noe som betyr at andre akt\u00f8rer ikke kan kopiere uttrykket p\u00e5 bilene.<\/p>\n<\/blockquote>\n\n\n\n

Arbeidet med merkevarebygging og synlighet for Tr\u00f8nderTaxi fortsetter. Vi takker for tilliten.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

I over 20 \u00e5r har vi dyrket ASK-modellen: Analyse<\/a>,\u00a0Strategi<\/a>\u00a0og\u00a0Kommunikasjon<\/a>, fordi vi er overbevist om at det er kombinasjonen av disse tre elementene som er de viktigste b\u00e6rebjelkene for \u00f8nsket og varig effekt.\u00a0Les mer om Posisjon her<\/a><\/p>\n\n\n\n

Ikke n\u00f8l med \u00e5 ta kontakt dersom du \u00f8nsker bistand til posisjonering av din merkevare.<\/em><\/p>\n\n\n\n

hw@posisjon.no<\/a> \/ 95038500<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Konkurransebildet til taxin\u00e6ringen har endret seg drastisk den siste tiden og kampen om kunden har tilspisset seg. I dette konkurranseutsatte markedet har det aldri v\u00e6rt viktigere \u00e5 skille seg ut…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":1126,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/985"}],"collection":[{"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=985"}],"version-history":[{"count":31,"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/985\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1812,"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/985\/revisions\/1812"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1126"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=985"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=985"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/posisjon.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=985"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}