Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon
Borg Forvaltning skal være et landsledende fagmiljø innenfor bærekraftig utvikling, rådgivning og forvaltning og drift av næringseiendom. Vi har jobbet tett sammen for å fornye og modernisere deres visuelle profil og nettside.
I arbeidet med ny profil ble det valgt å beholde eksisterende logo. Borg Forvaltning har en gjenkjennbar logo og støtter opp og forsterker merkevaren.
Vi har utarbeidet en fargepalett som forsterker og fremhever verdiordene trygghet, ansvar, overblikk og kvalitet.
I tillegg har de fire hovedfargene graderinger som gir større bruksflater og mer fleksibilitet. I utvelgelsesprosessen av tilleggsfarger ble det lagt vekt på å finne farger som harmoniserer med hovedfargene. På den måten sitter Borg Forvaltning igjen med et spennende og solid fargeunivers.
Grafiske elementer og typografi
Det var viktig at typografi gled sammen med andre elementer i den visuelle profilen og fremhever bedriften og deres verdier. Det ble derfor valgt svært lesbar typografi men en klassisk og solid følelse.
Gjennom arbeidet med å finne passende typografi ble det også konstruert et grafisk mønster. Mønsteret vil samarbeide med typografi og fargene, og sammen skape en spennende, men solid visuell profil.
For å forsterke og fornye den visuelle profilen jobbet vi også med en bildebank og film for Borg Forvaltning. De ferdige produktene benyttes aktivt på nettsiden og i annet markedsmateriell.
Bildene og filmen har stort fokus på menneskene som jobber og drifter Borg Forvaltning. Bildestilen er profesjonell, med naturlig lys og en troverdig tonalitet, og viser folkelighet og ekte mennesker. Det er lagt vekt på å fremheve «menneskene bak» både på kontor og ute i felt. Når bygg er fotografert er det lagt vekt på å få frem det arkitektoniske og delikate.
Filmen som ble lagd har samme fokusområder som bildene.