Merkevarebygging Modernisering av logo Profilering Strategi Kampanje
TrønderTaxi har en lang og stolt historie og selskapet er stadig i vekst. Flere og flere slutter seg til merkevaren 07373 og blir dermed en del av noe større. For å opprettholde en sterk posisjon i markedet har selskapet fullt fokus på å bygge én sterk merkevare.
TrønderTaxi sin desidert største, sterkeste og mest synlige kanal for posisjonering og merkevarebygging er bilene. Fra å bestå av en bilpark i ulike gråfarger har selskapet nå besluttet å gå over til hvite biler med ny profil.
TrønderTaxi sin logo, formen og fargene i den – og de nye blå stripene på bilene, er det vi kaller merkeelementer. Merkeelementene har to hovedoppgaver; å identifisere og differensiere. Med identifisering mener vi blant annet at elementene skal bidra til å gi merket oppmerksomhet og hjelpe kunden med å gjenkjenne og finne merket i kjøpssituasjonen. Merkelementene skal også bidra til å differensiere, altså skille, merket fra konkurrentene.
Hvite biler med moderne profil gir økt oppmerksomhet i bybildet og hjelper kunden med å gjenkjenne TrønderTaxi i kjøpsøyeblikket.
Både logo og øvrige profilelementer er sikret gjennom Norsk Patentstyre, noe som betyr at andre aktører ikke kan kopiere uttrykket på bilene.
Bakgrunn for beslutningen har blant annet vært:
Økt synlighet – hvite biler med moderne profil gir økt oppmerksomhet i bybildet og hjelper kunden med å gjenkjenne TrønderTaxi i kjøpsøyeblikket.
Posisjonering – hvite biler symboliserer et internt taktskifte; vi bygger en sterke merkevare rustet for fremtiden.
Merkevarebygging – hvite biler gir økt kontrast mot den velkjente blå logoen og fremhever bilens linjer, kvalitet og form. Assosiasjoner: ren, troverdig, sikker.
Bærekraft – De hvite bilene er symbolet på at TrønderTaxi tar et aktivt steg for å imøtegå fremtidens miljøkrav. Hvite, elektriske biler er en del av TrøndeTaxi sitt grønne skifte.
Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon