Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon
Merkevare / Strategi / Omdømme
Merkevarebygging
Modernisering av logo
Profilering
Strategi
Kampanje
TrønderTaxi har en lang og stolt historie og selskapet er stadig i vekst. Flere og flere slutter seg til merkevaren 07373 og blir dermed en del av noe større. For å opprettholde en sterk posisjon i markedet har selskapet fullt fokus på å bygge én sterk merkevare.
TrønderTaxi sin desidert største, sterkeste og mest synlige kanal for posisjonering og merkevarebygging er bilene. Fra å bestå av en bilpark i ulike gråfarger har selskapet nå besluttet å gå over til hvite biler med ny profil.
TrønderTaxi sin logo, formen og fargene i den – og de nye blå stripene på bilene, er det vi kaller merkeelementer. Merkeelementene har to hovedoppgaver; å identifisere og differensiere. Med identifisering mener vi blant annet at elementene skal bidra til å gi merket oppmerksomhet og hjelpe kunden med å gjenkjenne og finne merket i kjøpssituasjonen. Merkelementene skal også bidra til å differensiere, altså skille, merket fra konkurrentene.
Både logo og øvrige profilelementer er sikret gjennom Norsk Patentstyre, noe som betyr at andre aktører ikke kan kopiere uttrykket på bilene.
Bakgrunn for beslutningen har blant annet vært:
Økt synlighet – hvite biler med moderne profil gir økt oppmerksomhet i bybildet og hjelper kunden med å gjenkjenne TrønderTaxi i kjøpsøyeblikket.
Posisjonering – hvite biler symboliserer et internt taktskifte; vi bygger en sterke merkevare rustet for fremtiden.
Merkevarebygging – hvite biler gir økt kontrast mot den velkjente blå logoen og fremhever bilens linjer, kvalitet og form. Assosiasjoner: ren, troverdig, sikker.
Bærekraft – De hvite bilene er symbolet på at TrønderTaxi tar et aktivt steg for å imøtegå fremtidens miljøkrav. Hvite, elektriske biler er en del av TrøndeTaxi sitt grønne skifte.