Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon

Se våre retningslinjer for personvern
Trenger du hjelp til å finne riktig retning?
Ta kontakt

Næringsdriv er bare ett av SpareBank 1 SMN sine bidrag til vekst og næringsutvikling i Midt Norge. Kombinasjonen nettverk, faglig påfyll og aktualitet gjør dette til en viktig arena for regionens næringsmiljø.

Posisjon ble tidlig koblet på for å bidra til å øke kjennskapen til Næringsdriv 2023, og for å sikre synlighet, interesse og deltakelse på årets arrangement i Trondheim. Næringsdriv 2023 ble lagt til Samfundet, og vi fikk i oppgave å utarbeide en plan for å fylle Storsalen. Dette er en lokasjon som rommer langt flere deltakere enn det som normalt har deltatt på Næringsdriv i Trondheim. Sammen med ressurspersoner i banken har vi jobbet med medieplanlegging, kampanjeutforming, budskap og visuelle uttak tilpasset ulike kanaler. For å kunne formidle verdien av Næringsdriv og tiltrekke deltakere, var det avgjørende å utvikle en tydelig identitet og ivareta SpareBank 1 SMN som avsender. Målet var å posisjonere Næringsdriv som en verdifull møteplass, ved å nå ut til riktig publikum, bygge interesse og til syvende og sist påmelding til arrangementet.

«Posisjon og Octi har vært gode strategiske sparringspartnere i behovet om å posisjonere Næringsdriv som en verdifull møteplass.»

Oda Brå Beichmann, Sparebank 1 SMN

I tillegg til markedsføring produserte vi også en rekke animasjoner til bruk under selve arrangementet. Disse ble blant annet brukt til informasjon om program, og under introduksjonen av de ulike innlederne.

Posisjon jobbet har jobbet tett sammen med SpareBank 1 SMN sine prosjektledere og merkevareavdeling med å sy sammen budskap og benytte egne, fortjente og betalte kanaler for å nå målet om full sal. Primært rettet mot næringsliv og ledere, men vi hadde også et uttalt mål om å tiltrekke oss en yngre målgruppe med tilknytning til innovasjonsmiljøet i byen.

Vår rolle i det hele har vært knyttet til målrettet kommunikasjon, markedsføring og oppfølging. Underveis har vi vært tett på, og fulgt med på en stadig voksende deltakerliste.

Sammen med vår mangeårige samarbeidspartner Octi, ble det utarbeidet en medieplan med en god mediemiks. Vi benyttet plattformer som LinkedIn, Snapchat, Meta og Adform for å maksimere rekkevidde og synlighet.

«I tillegg til å legge en plan for markedsføring og medieplassering, har Posisjon bidratt med et løft på arrangementets visuelle elementer. Et viktig visuelt uttrykk i tråd med vår merkevare, som vil bli brukt videre i fremtidens Næringsdriv og andre arrangementer i vår regi.»

Oda Brå Beichmann, Sparebank 1 SMN

Verdifulle fakta

Annonsene våre ble vist over 1 053 221 ganger og oppnådde en gjennomsnittlig klikkfrekvens på 0,98%. Dette indikerer at annonsene fanget målgruppens oppmerksomhet på en svært engasjerende måte.

Målgruppen ble eksponert for annonsene i gjennomsnitt 3,5 ganger i løpet av kampanjeperioden på omtrent 4 uker. Dette jevne kontaktpunktet hjalp oss med å bygge opp interesse og engasjement.

På Adform, med hovedfokus på Amedia og Aller Media nettverkene, oppnådde vi nesten 400 000 visninger og 548 klikk. Selv om klikkfrekvensen (CTR) var 0,14%, spilte Adform en avgjørende rolle i å øke arrangementets synlighet betydelig.

Og til slutt og ikke minst; fullsatt påmelding en uke før arrangementsstart.

Lyst til å høre mer om hvordan vi jobber med markedsstrategi, planlegging og kommunikasjon knyttet til arrangement? hw@posisjon.no / 95038500

Lyst til å lese mer?

Nedenfor ser du to tidligere nyhetssaker vi tror du kanskje vi like, ta en titt da vel.

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon