Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon

Se våre retningslinjer for personvern
Trenger du hjelp til å finne riktig retning?
Ta kontakt

Merkevarebygging er viktig for alle typer bedrifter, uavhengig av størrelse. Få av oss er helt alene med det vi tilbyr til vårt marked. Vi er nødt til å skille oss ut.

Hvordan ser din merkevareplattform ut?

Står den stødig eller vakler den litt på den ene siden? Markedet endrer seg, ny teknologi utvikles og vi mennesker har rett og slett blitt mindre lojale – vi har jo så mye å velge mellom. I Posisjon hjelper vi våre kunder med å komme til kjernen i sin merkevare.

Merkevarer bygges innenfra, men de oppleves utenfra. 

En merkevare er definert som summen av assosiasjoner målgruppen har til en tjeneste, et produkt eller en bedrift. Når vi snakker om å bygge sterke merkevarer så handler det om å forene assosiasjoner og omdømme rundt et enhetlig og tydelig budskap. Les om posisjonering og merkevarebygging

Et varemerke eies av bedriften og kan besluttes. En merkevare eies av kunden og må fortjenes.

Forstå ditt publikum

All kommunikasjon starter med ett eller flere mål. Deretter må vi gjøre oss kjent med målgruppen. Hva er viktig for dine kunder i Trøndelag? Det trenger ikke nødvendigvis være det samme som kundene i hovedstaden. Vi må kjenne til lokale preferanser, eller preferanser basert på andre kriterier som kjønn, alder osv. Innsikt og fakta på bordet – det jobber vi masse med i Posisjon.

Vær genuin

Troverdighet og tillit i budskap og uttrykk er viktig. Det vi viser i kommunikasjon og markedsføring må stemme overens med virkeligheten. For å skille oss ut må vi by på oss selv – på ekte vis. Verdigrunnlag og lokal tilhørighet er et godt utgangspunkt. Dette kaller vi konseptutvikling. Selvsagt skal vi vise oss fra vår beste side. Les om verdier og hvorfor disse er viktige

Snakk med én stemme

Konsistens over alle plattformer sikrer at merkevaren er gjenkjennelig i alle kanaler – også når man møter potensielle kunder over bordet. Unngå for mange budskap. Bestem deg for hva det er din merkevare står for, og kommuniser dette klart. «Det enkle er ofte det beste» er det noen som sier. Og ref avsnittet over – vær ekte.

Funker det?

Hvordan påvirker de ulike aktivitetene vi gjennomfører merkevaren vår? Mål og evaluer kjennskap til og kunnskap om din merkevare kontinuerlig.

Hva er viktig for dine kunder og hvor dyktig er din merkevare på å levere på det samme?

I Posisjon jobber vi med ulike metoder for å innhente data. Det viktigste er kanskje å snakke med kunden. Vi kan ikke tro, vi må vite. Les mer om innsikt

Hva om vi sammen tar en titt på din merkevare og identitet – og sørger for at den står fjellstøtt også i fremtiden.

hw@posisjon.no / 95038500

Lyst til å lese mer?

Nedenfor ser du to tidligere nyhetssaker vi tror du kanskje vi like, ta en titt da vel.

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon