Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon

Se våre retningslinjer for personvern
Trenger du hjelp til å finne riktig retning?
Ta kontakt

Hvilke assosiasjoner dukker opp i hodet på folk når de ser din logo eller hører om din merkevare?

Kunsten å bygge et mentalt bilde

Merkevarebygging handler om å tilføre økt verdi til en merkevare. Når vi jobber med merkevarebygging, bygger vi et mentalt bilde i hode til kunden, som gjør at hen i et kjøpsøyeblikk opplever å ha kjøpt mer enn et produkt eller en tjeneste.

Rent rasjonelt har jeg kjøpt «produktet». Emosjonelt har jeg gjort et godt kjøp basert på det som er viktig for meg, for eksempel kvalitet, økonomi, status, samfunnsansvar eller bærekraft. Eller noe annet. Les om TrønderTaxi – en helhetlig merkevare

Tilføre følelser og tillit

Posisjonering handler om å definere, og ta eierskap til en unik plass i kundens hode. Vi må gi kunden en overbevisende grunn til å velge oss. Når vi har funnet vår posisjon – der vi er, eller der vi ønsker å være, må vi jobbe metodisk med merkevarebygging. Dette handler om mer enn logo, farger og en slående «pay off». Vi må også jobbe helhjerta med å tilføre følelse og tillit. Først da skaper vi en posisjon hvor vi bygger lojalitet.

Kjernen i merkevarebygging er at kunden må ha kjennskap til, og kunnskap om merkevaren din.

Når behovet for akkurat ditt produkt eller tjeneste oppstår skal din merkevare være «top of mind» – altså det første man tenker på. Posisjonering og merkevarebygging går hånd i hånd, og med konsistent og målrettet jobbing driver det salg og vekst. Les om kampanjen som fikk 420 hjerter til å banke

Merkevarebygging i praksis

Har ditt selskap eller dine produkter en sterk posisjon i dag? Kanskje ønsker dere å flytte dere i en retning som gjør at ditt produkt eller dine tjenester skiller seg mer fra konkurrenten og ikke minst svarer enda bedre på det markedet faktisk etterspør.

Når vi jobber med merkevarebygging så jobber vi ikke med det konkrete produktet eller tjenesten. Vi jobber med folks oppfatning av det.

I over 20 år har vi dyrket ASK-modellen: AnalyseStrategi og Kommunikasjon, fordi vi er overbevist om at det er kombinasjonen av disse tre elementene som er de viktigste bærebjelkene for ønsket og varig effekt. Les mer om Posisjon her

Vi inviterer gjerne til en prat om merkevarebygging. Hos oss møter du mennesker som selv har forvaltet sterke merkevarer, og som også har undervist innenfor merkevarebygging. Ikke nøl med å ta kontakt dersom du vil sparre med oss!

hw@posisjon.no / 95038500

Lyst til å lese mer?

Nedenfor ser du to tidligere nyhetssaker vi tror du kanskje vi like, ta en titt da vel.

Hold deg oppdatert om smått og stort som opptar oss i Posisjon